הנה עובדה לא מפתיעה: כולם טועים! מכל טעות אפשר ללמוד ולהתעצם, אך מסתבר כי ישנן טעויות ש"שכר הלימוד" שלהן גבוה מדי. כל עוד יש לכם אתר או שאתם מתכננים לבנות כזה בקרוב, הרי שחשיבות קידומו במנוע החיפוש גוגל, ידועה לכם. ככל שיושקעו יותר משאבים ומאמצים בקידום האתר, כך תוכלו לטפס מעלה בתוצאות החיפוש וליהנות מחשיפה, קליקים ולקוחות.
אז לא, אין נוסחה מדעית-ודאית של קידום אתרים בגוגל. עם זאת, ידוע כי ישנן פעולות שתורמות לקידום האתר, ופעולות שעושות בדיוק את ההפך – שוללות כל סיכוי שהוא יקודם. פעולה שעשויה לתרום מאד לקידום האתר היא כתיבת תוכן מקצועי ושיתופו באתר. מנגד, פעולה שעלולה לעלות לכם ביוקר היא להעתיק תוכן מקצועי ולשתפו באתר שלכם.
העתקת תוכן שוללת כל סיכוי של קידום אתרים בגוגל!
ראשית, איך מגדירים בכלל העתקת תוכן? ההעתקה יכולה לבוא לידי ביטוי ב-2 צורות:
- העתק-הדבק לפסקה בודדת או מאמר שלם מאתר מתחרה
- שכתוב בוטה של רעיונות ממאמרים אחרים
גוגל לא סלחן, ומצפה שהאתרים יקודמו בצורה טבעית, מקצועית ומוסרית. מיותר לציין כי ישנו אלגוריתם שיודע לזהות ההעתקה, כך שבמידה והעתקתם – תענשו (ממש כך!). התוכן באתר שלכם חייב להיות מקורי, ובשפה המקצועית: "להיכתב מאפס". מעבר לכך שתוכן מועתק יפגע לכם בקידום, הרי שאתם עלולים להיכנס לאזור המסוכן והלא ממש סימפטי של הפרת זכויות יוצרים.
אם כך, למה שמישהו בכלל ירצה להעתיק תוכן?
ישנם אלו המעתיקים במודע תוכן, תוך שהם מוכנים לקחת את הסיכון ("אף אחד לא יתפוס אותי"). עם זאת, ישנם בעלי עסקים שמתחזקים את האתר שלהם לבד, והם כלל לא מודעים לאיסור העתקת תוכן. על כל פנים, אלו הן 2 הסיבות השכיחות להעתקת תוכן מאתר אחד לאחר:
- מוטיבציה כלכלית – בעלי אתרים רוצים תוכן באתר, אך לא תמיד רוצים לשלם עליו.
- לחץ של זמן – לעתים צריך להעלות תוכן במיידי, ואין זמן לחכות לאספקת חומרים מכותב התוכן. ההחלטה שמתקבלת: להעתיק תוכן מאתרים אחרים. זו כמובן החלטה לא אחראית, לא מוסרית ובעיקר – לא מקצועית.
"איך אוכל לדעת שהתוכן באתר שלי מקורי?"
זו שאלה מצוינת! לשמחתכם, יש לכם שליטה מלאה על איכות התוכן שעולה לאתר שלכם, שכן האתר שייך לכם.
הטיפ החם ביותר הוא לעבוד עם סוכנות דיגיטל שמציעה קידום אתרים בגוגל, ובין היתר – קידום באמצעות תוכן. בסוכנות ישנה בקרה גבוהה על הצוות ועל תוצריו. מאחר ורק אנשי מקצוע מנוסים עובדים בסוכנות, הם מודעים לסטנדרט העבודה המצופה מהם ובעיקר – לסכנות המגולמות בהעתקה.
התוכן הוא המלך, אך בעת שמשכפלים אותו הופכים אותו לעבד. למען המוניטין שלכם, האתר שלכם ובעיקר לעמן הגולשים, העריכו את המילה הכתובה. קידום אתרים בגוגל מותנה בין היתר באיכות התוכן ומקוריותו – אל תתפשרו על אלו! לפרטים נוספים אודות קידום האתר בגוגל, לחצו על "דברו איתנו!".