חווית משתמש כחלק מבניית אתר – מדוע היא כ"כ חשובה?

מהי חווית משתמש? איך יוצרים חווית משתמש טובה ומדוע היא כל כך חשובה לקידום האתר. רגע לפני שאתם בונים את האתר הבא, הקפידו על הכללים הבאים כדי ליצור חווית משתמש טובה

By Trapick

תוכן עניינים

רגע לפני שנצלול לסוגיית חוויית המשתמש, בואו נקפוץ לרגע למסע קצר וטעים: דמיינו לעצמכם שהגעתם לאכול ארוחת ערב במסעדה. עם הגעתכם, זכיתם ליחס שרחוק מלהיות אדיב מהמארחת, המתנתם דקות ארוכות עד שהמלצר ניגש עם תפריטים, האוכל שהוגש לכם היה קר וגם גיליתם שחייבו אתכם על מנה שכלל לא הזמנתם. למרות שאנחנו לא מכירים ולא יודעים מהם הסטנדרטים והציפיות שלכם, אנחנו מנחשים כי למסעדה הזו – לא תחזרו. הסיבה: החוויה שלכם מהביקור הייתה מאד לא טובה.  

ההקדמה הזו נועדה להמחיש לכם את כוחה של החוויה – לטובה ולרעה. במסעדה – אתם לקוחות. בעת שאתם גולשים באתר – אתם משתמשים. מבלי שאתם תמיד מודעים לכך, אתם גולשים באתרים שבהכרח עונים לכם על צורך ומספקים לכם חוויה טובה. כבעלי עסקים המתעניינים בבניית אתר, הרי שתהפכו להיות אלו המספקים את החוויה לגולשים. לפניכם, כל מה שחשוב לדעת על חווית המשתמש ויצירת חוויה טובה.  

חווית משתמש כחלק מבניית אתר – מדוע היא כ"כ חשובה?

איך יוצרים חווית משתמש טובה?

ראשית, נדגיש מהי חשיבותה של החוויה הטובה: כשמשתמש (גולש) ייהנה מהגלישה באתר שלכם, ישנו סיכוי גבוה מאד שהוא ישוב לגלוש בו פעם נוספת. מעבר לכך, המשתמש ירגיש צורך לשתף את חבריו/משפחתו בחוויה הטובה, וכך למעשה הוא "מקדם" אתכם – כעסק, וכמובן שאת האתר. החוויה מתחילה מהרגע בו נכנס המשתמש לאתר ועד הרגע שהוא יוצא ממנו. ולכן, חשוב שכל עמוד, לחצן ותמונה באתר יתרמו באופן ישיר לחוויה הטובה. 

אנחנו מניחים כי בשלב זה מבליחה לראשכם השאלה: "אז איך מייצרים חווית משתמש טובה?". בכדי לייצר חוויה טובה אצל המשתמש, יש להעניק חשיבות לכמה דברים עיקריים:

  • מהירות האתר – האם הגולש מצליח לעבור בקלות בין העמודים (גלישה חלקה ומהירה), או שפקודותיו נענות רק כעבור שניות ארוכות?
  • התמצאות באתר – עד כמה האתר פונקציונאלי ומאפשר לגולש להתמצא בו בקלות? אתרים שקשה למצוא בהם עמוד מוצר, תיק עבודות או פרטי התקשרות, בהכרח יפגעו בחוויה ("האתר הזה לא מובן!", "לקח לי שעה עד שמצאתי את מספר הטלפון!").
  • נראות האתר – אתר הוא בעיקר תוכן, אך שימו לב – לא רק תוכן מילולי. ישנה חשיבות אדירה לכל הפן החזותי של האתר – מגודל הגופן ועד הצבעים הדומיננטיים. 
  • חשוב לדעת: חווית המשתמש הטובה עלולה להתערער גם מדברים קטנים (לכאורה). לדוגמא: קישור שמפנה לעמוד עם שגיאה או לחצנים בצבע בהיר מדי שנראים למשתמש כאילו ואינם פעילים. רק בכדי להמחיש את הרעיון, נשוב פעם נוספת לדוגמא מהמסעדה: גם אם יגישו לכם את מנת השף המשובחת והטעימה ביותר שאכלתם בחייכם, הרי שהחוויה שלכם תיפגע במידה ותמצאו בה שערה קטנה. 


ב-
Trapick, אנחנו מכירים בחשיבותה של חווית משתמש ומבססים את בניית האתר על עקרונותיה. אתר שיספק חוויה טובה יעודד את הגולש להישאר בו, בעוד אתר שמספק חוויה בינונית ומטה יוביל לנטישה. לפרטים נוספים בנושא בניית אתרים לעסקים קטנים וחברות גדולות, צור איתנו קשר עוד היום.

קטגוריות מאמרים

השירותים שלנו

מאמרים נוספים

בניית אתר לעסק - 7 טיפים שאתם חייבים לדעת

אם חשבתם לבנות אתר לעסק, כדאי שתעצרו לקרוא את זה. סיכמנו בשבילכם מספר טיפים קצרים שיעזרו לכם להפיק את המירב…

קידום באינסטגרם – שיטת הפרסום המועדפת על בעלי עסקים

לקידום באינסטגרם יש מספר יתרונות בולטים והוא חשוב להצלחת העסק שלכם. אם אתם לא יודעים מה זה קידום באינסטגרם או…

ניהול עמוד אינסטגרם – הדרך המומלצת להרים את העסק

בעלי עסקים? אם עד היום אין לכם עמוד עסקי באינסטגרם אתם מפסידים המון לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם. היתרונות ודגשים לניהול…

ניהול פייסבוק ואינסטגרם בצורה נכונה – למה זה חשוב?

כבר יש לכם עמודי פייסבוק ואינסטגרם לעזק שלכם? אספנו בשבילכם את המרכיבים החשובים, האסטרטגיות והיתרונות של קידום בפייסבוק ובאינסטגרם.

תוכלו ליצור איתנו קשר גם בשיחת טלפון, בווצאפ או שתשאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם במהירות!

אנו זמינים בימים א׳-ה׳ בין השעות 9:00-19:00.

היי, אנחנו - Trapick || נעים להכיר!

אנחנו כאן בשביל לקחת את השיווק שלכם לשלב הבא

תמיד תשארו מעודכנים

הרשמו עכשיו לקבלת העדכונים שלנו