רגע לפני שנבין מתי כדאי לחדש את המיתוג (אם בכלל), נתעכב על דבר בסיסי יותר: מהו מיתוג?
המיתוג מתייחס לכל אפיון – טקסטואלי או חזותי, שמדגיש את זהותכם ומבדל אתכם מאחרים. הערכים בהם אתם מאמינים, השפה בה אתם משתמשים, התכונות המאפיינות אתכם והקהל אליו אתם פונים – כל אלו נכללים ומעצבים את הדבר הגדול הזה שנקרא מיתוג עסקי. מכאן, שהלוגו והסלוגן "נולדים" מתוך תהליך המיתוג, ולא "יולדים" את המיתוג.
לא אחת, עולה השאלה והיא האם כדאי להישאר נאמנים למיתוג הקיים, או שכדאי לרענן אותו. השאלה הזו דומה לשאלה: "האם כדאי לי להחליף את כל ארון הבגדים שלי בבגדים חדשים?".
התשובה לשאלה זו תהיה: כל עוד הבגדים מתאימים למידות גופכם, מספקים לכם הגנה ומחמיאים לכם, המשיכו להשתמש בהם! כך בדיוק גם עם המיתוג לעסק שלכם.
ישנם מקרים מסוימים, בהם החלפת מיתוג עסקי לא רק "מומלצת", אלא הכרחית. כשמשהו בעסק שלכם לא עובד כבר תקופה ממושכת (ולא בגלל נסיבות חיצוניות כמו משבר הקורונה), ראוי שתבחנו מחדש את המיתוג שלכם ותשקלו לרעננו. מתי בהכרח כדאי להחליף את המיתוג לעסק?
כשקהל היעד משתנה, נדרש מיתוג עסקי מחדש
נניח והמוצר שלכם הוא הפעלות ימי הולדת לילדים. עד כה, התמקדתם בהפעלות לבנות בלבד – סדנאות עיצוב תכשיטים, סדנאות אפיה ומופעים שבמרכזן נסיכות.
באופן טבעי ומובן, האריזה החזותית והשפה בה השתמשתם (המיתוג!), פנו לקהל היעד שלכם – בנות.
כעת, במידה ואתם מעוניינים להרחיב את פעילותכם ולהציע הפעלות גם לבנים, יש לבצע מיתוג מחדש שמתחשב בקהל היעד החדש. מדוע? משום שהסיכוי כי ילד בן 10 יבחר בחברת הפעלות שצבע הלוגו שלה ורוד והסלוגן שלה "להיות נסיכה ביום ההולדת", נמוך עד לא סביר.
שיניתם מהותית את המוצר שלכם? מיתוג מחדש – הכרחי!
לוגו בית העסק הינו אחד התוצרים של תהליך המיתוג. הצבע, הגופן והאווירה הכללית של הלוגו, ירמזו לקהל שייחשף אליו מה אתם מציעים, ובעיקר – מה מבדל אתכם מהשאר.
במידה והחלטתם לשנות לגמרי את המוצר המרכזי שלכם, עליכם למתג עצמכם מחדש!
לדוגמא: נניח ועד כה הייתה לכם רשת של מסעדות בשריות. לאחרונה החלטתם לאמץ אורח חיים אחר – טבעוני, ובהתאם החלטתם להפוך את המסעדה הבשרית לטבעונית.
כשאתם משנים מוצר, עליכם לבצע התאמות בכל הקשור למיתוג ולזכור כי גם קהל היעד שלכם עשוי להשתנות.
"אני מרוצה מאד מהמיתוג שלי, אך גם רוצה להתחדש! זהו הימור מסוכן?"
זו שאלה שנשאלת המון וחשוב להשיב עליה: כל עוד מיתוג עסקי מוכיח עצמו (בהתאם לפרשנות שלכם ל"הצלחה"), הרי שכדאי שלא "לגעת" בו ולהמשיך לתת לו לעבוד עבורכם.
אנחנו ב-Trapick נשמח לגבש בעבורכם מיתוג עסקי קולע, מדויק ונכון – לעסק, לפעילות המרכזית ולקהל היעד. לפרטים נוספים, צרו קשר עכשיו!