הנה עובדה שאולי תפתיע אתכם: קידום באינסטגרם בשיטה האורגנית עובד טוב, אך הוא לא מספיק.
בכדי שתוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל המגולם בחשבון העסקי שלכם, ראוי שאסטרטגיית השיווק שלכם באינסטגרם תתבסס על דברים נוספים:
- קידום ממומן באינסטגרם – תשלום לאינסטגרם בעבור חשיפה נרחבת למודעות שלכם
- פרסום באמצעות משפיענים – בחירת מוביל דעת קהל שיפרסם את המוצר שאתם מוכרים / יתייג את חשבונכם
אנחנו מנחשים כי בשלב זה אתם שואלים את עצמכם: "איזו שיטה עדיפה יותר – קידום ממומן או קידום באמצעות משפיענים?".
התשובה היא שלכל שיטה ישנם יתרונות וחסרונות, וכל עוד תקציבכם מאפשר לכם – מומלץ מאד לקדם ולהתקדם עם שתיהן. אז שניה לפני הגל הבא של הלייקים וה-followers, לפניכם כל מה שחשוב שתדעו על קידום באמצעות משפיענים.
קידום ממומן באינסטגרם עם משפיענים – יתרונות, חסרונות ומה שביניהם
קידום העמוד שלכם באמצעות משפיען, נחשב לסוג של קידום ממומן באינסטגרם. מדוע? משום שאתם משלמים לגורם חיצוני במטרה להגדיל החשיפה שלכם.
בשונה מהקידום הממומן "הקלאסי" שבו משלמים ישירות לאינסטגרם על מנת שתייצר חשיפה, במקרה זה משלמים למוביל דעת קהל שיעשה זאת.
ראשית, מי נחשב למוביל דעת קהל?
בגדול, כל מי שיש לו כמות מכובדת של עוקבים באינסטגרם (בדגש על עוקבים אמיתיים!), עליהם הוא עשוי להשפיע ולגרום להם לעקוב אחריכם/לפנות אליכם/לקנות את מוצריכם.
עד כמה שיטת קידום זו שכיחה? על בסיס יומי, מפרסמים מובילי דעת קהל – בישראל ובעולם, מוצרים שונים בסטוריז ובפוסטים שלהם עם תיוג "ממומן".
היתרונות המרכזיים של קידום עם משפיענים:
- פוטנציאל החשיפה אדיר! ישנם מובילי דעת קהל ישראלים עם מאות אלפי עוקבים!
- פרסום עם מוביל דעת קהל מעיד במידה רבה על מעמדכם בענף אליו אתם שייכים
- לא כל החברות מפרסמות עם מובילי דעת קהל, כך שפרסום בשיטה זו מעניק לכם בידול
- המשפיען, שהופך להיות סוג של פרזנטור, יכול לעצב מחדש את דעת הקהל על המותג שלכם
החסרונות המרכזיים של קידום באינסטגרם עם משפיענים:
- לרוב, פרסום בשיטה זו יקר מאד ויכול לעלות לכם עשרות אלפי שקלים (קידום ממומן באינסטגרם מנגד, אפשרי גם בתקציב של שקלים בודדים ביום)
- פרסום עם משפיען לרוב אינו נשען על אסטרטגיה ארוכת טווח, אלא על פרסום חד פעמי (סטורי / פוסט / סטורי + פוסט)
- המשפיען נקשר עם פרשה שאינה מחמיאה, חשף דעה שאינה פופולארית או שהתפרסמה עליו רכילות בעיתית? פרסום רע עלול להשפיע גם על המוצר שלכם, כך שיש כאן סיכון מסוים
במידה ואתם מעוניינים לפרסם באמצעות משפיען, מומלץ שלא להשקיע את כל תקציב הפרסום שלכם על מסע פרסום חד פעמי.
ההמלצה שלנו: חלקו את התקציב בצורה אחראית בין שתי השיטות – קידום ממומן "קלאסי" ופרסום עם משפיען.
לפרטים נוספים אודות קידום ממומן באינסטגרם, צרו קשר עכשיו!