אם גם ברשותכם עמוד עסקי בפייסבוק, לבטח גם אתם תזדהו עם הסיטואציה הבאה: חבריכם פרגנו ושיתפו את העמוד העסקי שלכם, וכעת יש לכם עשרות-מאות עוקבים! הספקתם לפרסם מספר פוסטים, אך להפתעתכם הלייקים לא ממש מגיעים, אף עוקב לא משאיר לכם תגובה ועל שיתופים בכלל אין מה לדבר.
רגע לפני שאתם מלקים את עצמכם ושואלים בתום: "מה אני עושה לא נכון?", דעו כי ככל הנראה, אתם עושים הכל בסדר. החשיפה הנמוכה של התכנים שלכם אינה מקרית, ואם לדייק – מכוונת. פייסבוק מגבילה את חשיפת הפוסטים שלכם, כך שיתעורר בכם הצורך לשלם לה ישירות עם קידום ממומן בפייסבוק.
במילים פשוטות: אתם רוצים שיותר עוקבים יראו את התוכן שלכם? אתם צריכים לשלם! כמה לשלם? רק אתם מחליטים! אז מתי כדאי לכם להקים קמפיין ולהשקיע עם קידום ממומן בפייסבוק?
"לא צריך שפייסבוק יקדמו אותי, אני יודע לייצר אחלה תוכן אורגני"
שוב ושוב נשאלת השאלה והיא מה עדיף יותר – לקדם בצורה אורגנית או ממומנת? המומחים יגידו לכם כי האסטרטגיה הנכונה היא לשלב בין שתי השיטות, עם עדיפות להשקעה גבוהה יותר בקידום אורגני. כלומר, לא מומלץ להסתמך רק על שיטה אחת, אלא לגבש אסטרטגיה שיווקית הנשענת על שתיהן.
אז למה בכלל להשקיע בפרסום ממומן? מהסיבה הפשוטה שפוטנציאל החשיפה עם קידום אורגני בלבד, מוגבל. לפני שאתם יוצאים בקמפיין ממומן, ראוי שתגדירו לעצמכם מטרה ברורה. לדוגמא:
- להגדיל את מספר ההפניות לאתר הבית
- להגדיל את מספר העוקבים שבעמוד
- לעודד מעורבות גבוהה יותר בפוסטים
- לחשוף קהל רלוונטי למבצע התקף לזמן מוגבל ועוד…
קידום ממומן בפייסבוק – היתרונות הבולטים של השיטה:
- תקציב גמיש – אתם אמנם משלמים לפייסבוק, אך אתם אלו שקובעים כמה. שלא כמו בשיטות פרסום אחרות, בפייסבוק אין "מחירון שירותים", אלא שאתם מגדירים תקציב בהתאם לשיקוליכם. באופן טבעי, ככל שתשקיעו יותר כסף, כך פייסבוק יחשפו את המודעה ליותר משתמשים.
- פרסום ממוקד וחסכוני – תקציבכם מושקע בפרסום ממוקד לקהל היעד. כלומר, התקציב שלכם בהכרח יניב לכם יותר. לדוגמא: במידה וקהל היעד שלכם הוא אנשים המתכננים את הפרישה שלהם, תוכלו להגדיר את מודעתכם כך שרק קהל זה (בגילאי 55-60 לדוגמא), ייחשף למודעה.
- אפס התחייבות – אז לא, אינכם נדרשים לחתום על הסכם פרסום עם פייסבוק. קרה ואתם מעוניינים להפסיק את הקמפיין הממומן? אתם יכולים לעשות זאת בכל רגע.
- תוצאות מובטחות – קידום אורגני בפייסבוק הוא סוג של הימור, שכן אינכם יכולים לדעת בוודאות מה תהיה התוצאה. עם קידום ממומן לעומת זאת, התוצאה מובטחת בהתאם למטרות שהגדרתם.
לסיכום, קידום ממומן בפייסבוק אמור להיות חלק מאסטרטגיית הקידום והשיווק שלכם ברשת החברתית. כאמור, יש לכם שליטה וגמישות בכל הקשור לתקציב ומשך הקמפיין. לפרטים נוספים אודות ניהול עמודי בפייסבוק בשיטה אורגנית וממומנת, אתם מוזמנים לפנות אלינו.