1.עסק ומוצר קודמים לעיצוב לוגו. תמיד.
נתחיל בדבר החשוב ביותר: לפני שאתם משקיעים זמן וכסף בעיצוב לוגו, אתם צריכים שיהיה לכם מוצר. "מוצר" הוא כל מה שאתם עתידים למכור במסגרת העסק שלכם: משירותי ייעוץ לעסקים ועד מאפים צרפתיים. עיצוב לוגו אמור להתכתב עם המוצר שלכם, הערכים של העסק וקהל היעד שלכם. לכן, את הלוגו ניתן לעצב רק לאחר שהזהות העסקית שלכם ברורה (מה אני מציע, מה הבידול שלי, מי הקהל שלי, מה אני רוצה לשדר, במה אני מאמין).
2.צבעי הלוגו
בעלי עסקים רבים בטוחים כי משרד המיתוג יפנה אליהם את השאלה הבאה: "מהו הצבע האהוב עליך ובאיזה צבע תרצה שנעצב את הלוגו?". השאלה הזו כלל לא רלוונטית עם עיצוב לוגו לעסק. השאלה שצריכה להישאל היא: "איזה צבע יעביר את המסר, יצור את האווירה הנכונה ויחמיא למותג?". צבע הלוגו משפיע על רגשות, תפישות וממגנט באופן בלתי מודע את קהל היעד המתאים. לכן, יש ליצור את השידוך שבין המוצר/העסק על כל מאפייניו, ובין הצבע המתאים.
3.התחכמות? OUT! פשטות? IN!
בעלי עסקים רוצים להחצין בידול בלוגו, וגם בצדק. לוגו מסורבל, "גדוש" באלמנטים ובצבעים זוהרים אמנם יבדל אתכם, אך לרעה. הטיפ הבא אולי יפתיע אתכם, אך זהו טיפ זהב בכל הנוגע לעיצוב לוגו לעסק: נסו לשדר כמה שיותר פשטות בלוגו שלכם. לא תאמינו עד כמה less is more בכל הקשור לעיצוב הלוגו לעסק. בסופו של דבר, המפגש של הלקוח הפוטנציאלי עם הלוגו שלכם יארוך כמה שניות. חשוב שבאותן שניות הסיפור שלכם יעבור, יעורר רגש ויניע לפעולה.
4.הדשא של השכנים לא בהכרח ירוק יותר, אבל חשוב להציץ עליו
ככל הנראה לא נפתיע אתכם, אך נזכיר זאת בכל זאת: יש לכם מתחרים. לכל אחד מהמתחרים שלכם גם יש לוגו. גם עם עיצוב לוגו לעסק, כדאי מאד שתציצו מעבר לגדר ותראו מה קורה אצל המתחרים שלכם. המטרה היא לא להעתיק/לשכתב את הלוגו שלהם, אלא לנסות וללמוד את הסטנדרט הקיים: האם ישנו צבע דומיננטי שכולם משתמשים בו, האם ישנו גופן שחוזר על עצמו, מסרים מסוימים (סלוגנים) וכן הלאה. לעתים, כדאי להיצמד לסטנדרט הקיים, אך לעתים כדאי להתרחק ממנו על מנת לייצר בולטות.
5.לוגו הוא לא לגו
כולם יודעים לבנות בלגו, אך לא כולם יודעים לעצב לוגו. מפתה מאד להיכנס לתוכנה חינמית במחשב, לשרבט רעיונות וכעבור שעה להכתיר אחד מהם כלוגו. בכדי שאחרים ייקחו אתכם ברצינות, אתם צריכים לקחת את עצמכם ברצינות. עיצוב לוגו לעסק עם סטודיו לעיצוב גרפי, יולדים בהכרח רעיונות יצירתיים, מקוריים ונכונים לכם ולעסק שלכם.