לפני כמה שנים הקמתם אתר אינטרנט שלא מצליח להניב לכם לידים ועסקאות? אפשר לנחש כי הסיבה לכך היא ההחלטה שקיבלתם שלא לקדם את האתר. לשמחתכם, אף פעם לא מאוחר מדי לבצע קידום אתרים בגוגל! את מאמצי הקידום אפשר להשקיע ב-2 שיטות שונות:
- קידום אורגני – SEO
- קידום ממומן – PPC
אנחנו ב-Trapick נוכל לקדם את האתר שלכם ב-2 השיטות (בנפרד או ביחד). בינתיים, אנו שמחים לחלוק אתכם 3 דברים שחשוב שתדעו על קידום האתר ב-Google:
1.כל בעל אתר צריך לקדם את האתר שלו אורגנית
אם נדייק לרגע, הרי שכל בעל עסק שיש לו אתר צריך לרצות לקדם את האתר. מדוע? אפשר להסביר זאת כך: דמיינו לעצמכם שאתם משיקים ספר, אך חנויות הספרים ממקמות אותו על מדפים גבוהים ולא נגישים בסוף החנות. האם מישהו ירכוש את הספר? הסיכוי קלוש עד לא קיים. מטרתכם היא שהספר יזכה לחשיפה על ספוט מרכזי – על הבמות הראשיות בחנויות.
כך בדיוק עם קידום אורגני לאתר: מבלי שאתם מקדמים אותו, הרי שהוא יעלם אי שם בתוצאות החיפוש הרחוקות.
קידום אתרים בגוגל מביא לכך שהאתר שלכם ימוקם גבוה בתוצאות החיפוש, כך שקהל היעד הרלוונטי ייחשף אליכם, יכנס אל האתר שלכם ויקנה מכם.
2.התוצאות יגיעו, אך אתם צריכים להיות סבלניים
מבלי לדעת בראשו של איזה עסק אתם עומדים, מה אתם מוכרים ומיהו הקהל שלכם, אנחנו יכולים לנחש: משאלתכם היא להתמקם במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל. המיקום הגבוה אינו אך ורק סמל סטטוס או תו איכות, אלא שיש לו משמעות כלכלית רבה.
גולשים המקלידים ביטויי חיפוש ("מסעדה טבעונית בתל אביב"/ "חנות רהיטים באשקלון"), נכנסים לרוב לתוצאות החיפוש הראשונות. כלומר, הסבירות היא שהם יקנו מהאתרים הממוקמים גבוה.
חשוב שתדעו כי קידום אתרים אורגני בגוגל לוקח זמן. כמה זמן? לא ניתן להשיב על השאלה באופן חד משמעי, אך בין מספר שבועות למספר חודשים.
קידום האתר דומה לאימון כושר גופני למטרות חיטוב: לא תתעוררו בבוקר אחרי אימון בודד ותגלו כי אחוזי השמן שלכם ירדו ומסת השריר גדלה. חיטוב דורש מכם התמסרות, התמדה, השקעה בזמן ובכסף וסבלנות. כך בדיוק עם קידום האתרים האורגני: נדרשת השקעה והתמדה. התוצאות, יגיעו.
3.לקדם את האתר רק בקידום ממומן? לא מומלץ
באפשרותכם להגיע אל פסגת תוצאות החיפוש תוך כמה דקות, באמצעות פרסום ממומן. למרות שזה נשמע מפתה (הרי למה שתחכו חודשים עד שהאתר יגיע לשם באופן טבעי?), חשוב לדעת: לא מומלץ לקדם את האתר אך ורק על בסיס PPC. מדוע? מכמה סיבות:
- קידום ממומן מחייב אתכם לשלם לגוגל כסף. הפסקתם לשלם? האתר מפסיק להיות מקודם. לא שילמת = לא קודמת.
- ההשקעה בקידום האורגני היא לא השקעה רק בקידום האתר, אלא בהפיכתו לנכס דיגיטלי.
- מיקום גבוה אליו הגעתם באמצעות קידום אורגני, הוא "תו איכות" מרשים ובעל ערך שלא כדאי לוותר עליו.