התפתחות תחום הפרסום באינטרנט

ספויילר: מאמר מעניין ומעשיר על תחום הפרסום באינטרנט!

By Trapick

תוכן עניינים

אי אפשר לדמיין את תחום הפרסום בעידן הנוכחי ללא האינטרנט.

רשתות חברתיות, מודעות שקופצות בכל אתר, בלוגרים שמייצגים מותגים, פרסומות בהתחלה, באמצע ובסוף סרטוני היוטיוב. הצעדים שעשה עולם הפרסום באינטרנט הם מרשימים ומתוחכמים. כיצד הפרסום באינטרנט נולד? איך הוא צבר תאוצה? במאמר הבא נסרוק את העבר, ההווה והעתיד של התפתחות תחום הפרסום ברשת.

 

איך הכל התחיל?

מודעת הפרסום הראשונה ברשת באה בצורת מייל "ספאם" שנשלח בשנת 1978. המייל הכיל הזמנה להשקת מוצר חדש של חברת DEC והוא נשלח באמצעות טכנולוגית הArpanet. מהו מייל "ספאם"? "ספאם" הוא כינוי ל"דואר זבל" שהוא בעצם דואר ש"אינו רצוי", הנשלח למטרות מסחר ופרסום ללא רשות הנמען ומכאן שמו.

ואז הגיע האינטרנט,

במהלך השנים התפתחה רשת התקשורת המוכרת לכולנו – האינטרנט. "דואר הזבל" החל להגיע כמיילים של חברות, כהזמנות להשקות, מודעות פרסום, תוכן לקידום מכירות ועוד. עם המצאת הטלפונים הניידים והרשתות החברתיות, נכנסו אף הם למעגל "הספאם" וחברות הפרסום השתמשו בשירותיהן על מנת להעביר את הדואר הפרסומי. כיוון שדואר שנשלח ללא רשות הנמען נחשב למטרד, נחקק "חוק הספאם" האוסר את שליחתו ללא אישור הנמען. בעקבות החוק הזה חברות הפרסום החלו ליידע את הנמענים ולהוסיף בתקנון שלהן סעיף שיאשר שליחת דיוור בעל תוכן פרסומי. אפשר להגיד שמנקודה זו, מודעות הפרסום בדואר האלקטרוני איבדו מהקסם ומהתועלת שלהן. מה הלאה?

הרשתות החברתיות שינו את פני המשחק

הן נכנסו לחיינו במהלך שנות ה-2000 הראשונות, והן לא הולכות לשום מקום בקרוב. הרשתות החברתיות ובעיקר הבולטות ביניהן – פייסבוק ואינסטגרם, אשר צברו פופולאריות רבה והפכו למקום ציבורי דיגיטלי שמשגע את העולם. אין דבר שאי אפשר למצוא באינטרנט היום, אנחנו מבלים את רוב זמננו מול המסכים – מדפדפים ברשתות החברתיות, מבצעים רכישות אונליין על בסיס קבוע מסכומים קטנים ועד סכומי עתק, מאשרים עסקאות אשראי, קובעים פגישות ומה לא? פלא שחברות הפרסום משתמשות באינטרנט ובחבריו כדי לצבור לקוחות?

האינטרנט הוא ערוץ פרסומי מצוין

האמת היא שמהפכת האינטרנט היא מצוינת לעסקים. אנחנו לא מדברים רק על מיילים עם תוכן פרסומי שמגיעים ללקוחות פוטנציאלים. היום כמעט כל כוכב רשת משמש כפרזנטור של חברה מסחרית שמפרסמת באמצעותו את האג'נדה שלה, כל סרטון יוטיוב כולל מספר פרסומות בתוכו ובכל רשת חברתית תחשפו למודעות של עסקים מכל מקום ובכל תחום – מחנות פרחים מקומית ועד רשת ארצית של מרפאות להשתלת שיניים.

"אם העסק שלך לא קיים באינטרנט, אז העסק שלך לא באמת קיים"

-ביל גייטס-

מה עוד?

השיווק הדיגיטלי לא מגיע רק באמצעות פרסומות שקופצות ברשתות החברתיות מיילים ופרזנטורים מפורסמים. גוגל מציעה כלי וירטואלי שכל מטרתו היא לקדם עסקים באמצעות אופציות גאוניות שרק גוגל מסוגלת לחשוב עליהן. אתרי חדשות ואפילו אתרים מתחום הבידור, הפנאי והטלוויזיה מפרסמים מאמרים בעלי תוכן מקודם, חברות ענק משתמשות בנתוני עתק על מנת לפתח אלגוריתמים שיעזרו להן להגיע ללקוחות פוטנציאלים בהתבסס על ההיסטוריה שלהם והיד עוד נטויה… ניכר שעולם הפרסום השתלט על האינטרנט מכל כיוון אפשרי. נסו להיכנס לעמוד אינטרנט אחד ולספור כמה פרסומות, אזכורים או חברות מסחריות אתם מצליחים לזהות בו – בין אם בצורת באנר, סרטונים, נותני חסות, קישורים ומה לא?

ומה צופן לנו העתיד?

מטורף, נכון? עכשיו רק נותר לנו לדמיין מה יגיע בעתיד. איך עולם הפרסום באינטרנט יראה עוד עשור מעכשיו? מה עוד אפשר להמציא שלא המציאו? העברת מסרים מהטלוויזיה למסך הסמארטפון בהינד עפעף? התראות בזמן אמת על השירות שאנחנו רוצים לקבל לפי זיהוי גלי הקול שלנו? אנחנו לא יודעים בדיוק, אבל תהיו בטוחים שמאות ואולי אפילו אלפי חברות סטארט אפ עובדות במרץ ממש עכשיו על ההמצאה הגדולה הבאה שתכבוש את עולם הפרסום באינטרנט.

קטגוריות מאמרים

השירותים שלנו

מאמרים נוספים

בניית אתר לעסק - 7 טיפים שאתם חייבים לדעת

אם חשבתם לבנות אתר לעסק, כדאי שתעצרו לקרוא את זה. סיכמנו בשבילכם מספר טיפים קצרים שיעזרו לכם להפיק את המירב…

קידום באינסטגרם – שיטת הפרסום המועדפת על בעלי עסקים

לקידום באינסטגרם יש מספר יתרונות בולטים והוא חשוב להצלחת העסק שלכם. אם אתם לא יודעים מה זה קידום באינסטגרם או…

ניהול עמוד אינסטגרם – הדרך המומלצת להרים את העסק

בעלי עסקים? אם עד היום אין לכם עמוד עסקי באינסטגרם אתם מפסידים המון לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם. היתרונות ודגשים לניהול…

ניהול פייסבוק ואינסטגרם בצורה נכונה – למה זה חשוב?

כבר יש לכם עמודי פייסבוק ואינסטגרם לעזק שלכם? אספנו בשבילכם את המרכיבים החשובים, האסטרטגיות והיתרונות של קידום בפייסבוק ובאינסטגרם.

תוכלו ליצור איתנו קשר גם בשיחת טלפון, בווצאפ או שתשאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם במהירות!

אנו זמינים בימים א׳-ה׳ בין השעות 9:00-19:00.

היי, אנחנו - Trapick || נעים להכיר!

אנחנו כאן בשביל לקחת את השיווק שלכם לשלב הבא

תמיד תשארו מעודכנים

הרשמו עכשיו לקבלת העדכונים שלנו